نویسنده خسته

ساخت وبلاگ

نزدیک به دو دهه از اکران اولین فیلم «هری پاتر» می‌گذرد و شاید همه‌ ما چندین بار تک‌تک فیلم‌های این مجموعه را دیده باشیم؛ اما چرا این داستان نه تکراری می‌شود و نه خسته‌کننده؟ موفقیت مجموعه فیلم های «هری پاتر» تا حد زیادی مدیون دنیای غنی و جذابی است که جی. کی. رولینگ، نویسنده کتاب‌های «هری پاتر»، خلق کرده است. ماجراجویی‌های هری پاتر و نیوت اسکمندر در جهان شگفت‌انگیز جادو الهام‌بخش بسیاری از انسان‌ها شده‌اند؛ ماجرا‌هایی که هنوز هم می‌توانند برای مخاطبان جدید سینما هیجان‌انگیز باشند. از مدرسه هاگوارتز و خانه خانواده ویزلی گرفته تا کوچه دیاگون و هاگزمید، فیلم های «هری پاتر» و جانوران شگفت‌انگیز فضایی برای غرق شدن در زمان خلق کرده‌اند؛ فضایی مملو از ماجرا‌های پر رمز و راز، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و حماسه‌ی تقابل خیر و شر. اما بهترین فیلم این دنیا کدام است؟ در رتبه‌بندی مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» با فیلیمو شات همراه باشید.

۱۰- «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد»

 

اگرچه نمی‌خواهم این مقاله را با انرژی منفی آغاز کنم، اما قسمت دوم فیلم «جانوران شگفت‌انگیز» به شکل ناامید‌کننده‌ای بی‌زرق‌وبرق بود. ادی ردمین بار دیگر توانست نقش نیوت اسکمندر، یک قهرمان نامتعارف را به خوبی ایفا کند. در این قسمت شاهد ورود ماجرا به دنیای هاگوارتز بودیم و نکته برجسته، حضور جود لا در نقش دامبلدور جوان و جذاب بود. اما جنایتی که واقعاً در این قسمت شاهدش بودیم، نبود اتفاقات هیجان‌انگیز بود؛ فیلمنامه جی. کی. رولینگ نتوانست در شخصیت‌پردازی گلرت گریندل‌والد (با بازی جانی دپ) آن‌چنان که باید حس یک ابرجادوگر خبیث را به مخاطب منتقل کند.
به نظر می‌رسد خالقان این مجموعه قصد دارند جزئیات بیشتر را در قسمت‌های فاش کنند. فضای تیره‌وتار ایجادشده به‌واسطه فراخوان اجتماع جادوگران در پاریس، حس گیج‌کننده پیچ‌وتاب‌های شجره خانوادگی و غافلگیری مخاطب با حرکت یک قهرمان به سمت تاریکی، تنها مسائل ارزشمند این قسمت بودند. بااین‌حال، «Fantastic Beasts: The Crimes Of Grindelwald» در دقایق پایانی بیننده را مجاب می‌کند که برای تماشای قسمت سوم منتظر بماند.

 

    ۹- «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها»

    بدون اشاره به هاگوارتز، اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز» شباهت زیادی به حماسه «هری پاتر» ندارد اما بااین‌حال داستان نیوت اسکمندر و جانوران عجیبش، به شیوه مخصوص خود سعی دارند برای مخاطب جذاب باشند. نیوت یک جادوگر درونگرا در حوزه جانورشناسی است که انتخاب آن به‌عنوان نقش اصلی داستان ریسک زیادی داشت؛ کاراکتر او در عوض ویژگی‌های سنتی یک قهرمان ترجیح می‌دهد با همدلی مشکلات را حل کند. نقطه قوت فیلمنامه جی. کی. رولینگ در این فیلم همراه کردن نیوت با سه شخصیت جذاب است: تینا گلدستین (با بازی کاترین واترستون)، کویینی گلدستین (با بازی آلیسون سودول) و جیکوب کوالسکی (با بازی دن فوگلر).
    جانورانی که در این دنیا خلق شده‌اند نیز به‌اندازه کاراکترها زیبا و بامزه هستند؛ برای مثال نیفلر (برقک) که یک جانور پوزه‌دراز بریتانیایی است و علاقه شدیدی به اجسام براق دارد محبوبیت زیادی در میان هواداران مجموعه فیلم های «هری پاتر» پیدا کرده است. از دیگر جانوران شگفت‌انگیز این مجموعه می‌توان به بوتراکل (موجودی سبزرنگ شبیه به یک شاخه کوچک از درخت)، مرغ طوفان (پرنده‌ای با سر عقاب و بال‌های قدرتمند که ما را به یاد هیپوگریف می‌اندازد)، شیطان لغزنده (ترکیبی از یک خزنده و پروانه غول‌پیکر)، دمیگویز (اورانگوتانی با موهای نقره‌ای که می‌تواند نامرئی شود) و اوکامی (ترکیبی از اژدهایان و پرندگان که می‌تواند اندازه خود را تغییر دهد) اشاره کرد.

    «Fantastic Beasts and Where to Find Them» جایی در میانه یک ماجراجویی مستقل و اساس حماسه‌ای طولانی گرفتار شده است. داستان این فیلم در نیویورک سال ۱۹۲۶ روایت می‌شود اما طراحی این شهر در آن دوران، آنطور که انتظار می‌رفت خیره‌کننده نیست. همچنین حذف کاراکتر پرسیوال گریوز با بازی کالین فارل برای باز کردن راه گریندل‌والد با بازی جانی دپ موجب ناامیدی مخاطبان شده است. بااین‌حال، رولینگ با معرفی شخصیت کریدنس بربون (با بازی ازرا میلر) پیوندی میان این فیلم و فیلم‌های «هری پاتر» ایجاد کرده است؛ او نیز همچون هری یک بچه یتیم با قدرت جادویی شگفت‌انگیز است که در جستجوی اصل و نسب خود می‌گردد اما این کار عواقب خطرناکی برای او به دنبال دارد.

    ادامه دارد....
      نویسنده خسته...
      ما را در سایت نویسنده خسته دنبال می کنید

      برچسب : هری پاتر ,فیلم ,فیلم هری پاتر, نویسنده : سارا sara بازدید : 96 تاريخ : شنبه 24 آبان 1399 ساعت: 21:31